Bezpieczeństwo
Jako bezpieczeństwo rozumiemy zapewnienie naszym Klientom gwarancji nieprzerwanego świadczenia usług na ich rzecz, nawet w przypadku awarii jednej z lokalizacji, a także pewności, że powierzone przez nich dane i informacje przetwarzane oraz archiwizowane są zgodnie z najwyższymi obowiązującymi standardami.
Telbridge poddawany jest regularnym audytom organizowanym przez instytucje finansowe oraz telekomy w zakresie:
- planów zachowania ciągłości działania - „BCP” Business Continuity Plan
- procedur uruchamiania centrów zapasowych - DRC Dissater Recovery Center
- sposobu przetwarzania danych i informacji
Cechy:
- dywersyfikacja dostawców telekomunikacyjnych
- backup/load balancing urządzeń telekomunikacyjnych
- topologia sieci LAN, WAN i rozwiązania gwarantujące niezakłóconą pracę
- wirtualizacja platformy serwerowej
- opracowanie i wdrożenie polityki BCP
- podpisane umowy SLA z dostawcami sprzętu i rozwiązań IT
- stały monitoring urządzeń teleinformatycznych oraz analiza ruchu sieciowego
- wykorzystywanie systemów IDS, IPS
- zastosowanie bezpiecznych protokołów transmisji danych
- wykorzystywanie urządzeń o wysokim poziomie bezpieczeństwa
(oparte o rozwiązania autorskie firm Cisco, check point, IBM)
- zapasowe centrum przetwarzania informacji z pełną funkcjonalnością centrum podstawowego
- restrykcyjna polityka bezpieczeństwa dotycząca dostępu do systemu informatycznego oraz pomieszczeń
- stosowanie dobrych praktyk w zakresie utrzymywania i wykorzystywania systemów informatycznych
- wysoki poziom bezpieczeństwa i centralizacja bazy danych z wykorzystaniem mechanizmów kryptograficznych
- wykorzystanie mechanizmów szyfrowania transmisji
- sprawdzony i regularnie testowany plan ciągłości działania wraz
z procedurami backupu - wysoka dostępność systemu (24h)
- rygorystyczne metody zabezpieczania połączenia oraz komputerów
- bieżące monitorowanie wartości krytycznych pod kątem ciągłości pracy systemu